28 januari 2012

Tidsbrist...

...lider vi väl av lite till mans då och då. Ibland händer det något, där man känner att ett kort hade varit på sin plats, men inga kort finns färdiga...och köpa....nä, det vill man kanske inte, i alla fall inte om man är inbiten kortmakare som jag. Passa på att skaffa ett litet lager av lämpliga mönstrade papper till ändamålet!




Här har jag använt mig av fina papper från Paper Maze med lilla Anna som tema. Som dekoration stansade jag med en Sizzix die ut två rosetter samt pyntade dem med knappar och lite floss ut gömmorna. Stämpeln "Tänker på dig" kommer också från Paper Maze, blingstenarna är från YouDo.
Det som tog mest tid att göra var de två rosetterna, men de kan man ju göra ett gäng och ha klara om man vill. Totalt tror jag inte att kortet tog mer än 15 minuter att göra...och så blev det ju handgjort!

Ha en riktigt skön söndag!

4 kommentarer:

  1. Så härligt det blev i sin enkelhet..klara fina färger.
    mvh Eva

    SvaraRadera
  2. Ibland är det enkla det bästa :)
    jättegulligt blev det!

    SvaraRadera
  3. Ååå så herlig kort...skikkelig gla'kort i friske farger!

    SvaraRadera
  4. Jättesött i all sin enkelhet!

    SvaraRadera