3 maj 2012

Monokromatiskt kort

"Mono...vaddå" tänker kanske många av er. Jo, ett monokromatiskt kort (eller layout/altrat/vad som helst) är något som går i en och samma färgskala.

I helgen som gick var jag på en jättetrevlig scrapträff, där en av utmaningarna var att skapa något monokromatiskt. Detta hade jag inte gjort på en halv evighet och det KAN vara lite av en utmaning att inte blanda in någon avvikande färg...men kul är det! Så här blev mitt resultat:


Jag gjorde bakgrunderna med en massa olika gröna Distressfärger, även den biten med motivet på. Jag maskade med en mask (Mini Bricks) från TheCraftersWorkshop, dels med Distresser, dels med gesso och strukturpasta från Creative Company. Här tonade jag ner det vita genom att dutta på lite Distresser ovanpå när pastan torkat.
Stämpeln är från Tim Holtz kollektion, rosor och blingstenar kommer från YouDo, krackeleringslack från Creative Company.


Hoppas någon lärde sig nåt nytt, att någon annan dammade av gamla kunskaper och att MÅNGA vill testa!

2 kommentarer:

  1. :)) Mycket mycket fint kort och jag beundrar hur du arbetar så smidigt och målmedvetet men än dock kreativt och "fritt" .. Var väldigt kul att se dig "in action" :)) Kram

    SvaraRadera