18 november 2011

Lek med Kak-doilies!

Här kommer ett litet inlägg ifrån Ulrika Blomfelt:

Det är nog många som håller med mig om att vita Dolies är väldigt söta och användbara.
Men om man tycker att det är roligt att skapa sina egna varianter kan man lätt göra det.
Den första längst upp till vänster har jag färglagt med Dabbers. Använder man någon typ
av akrylfärg blir inte pappret så väldigt blött och akrylfärg torkar fort, vilket är bra!
Nästa i övre raden har jag skapat ett mönster på genom att använda en stencil med små
stjärnor. Den kommer bli jättesöt till något julfotografi.
Jag gillar att blinga till mina alster och du kan lätt få din doilie att glimma fint om du målar
den med Blingz. Blingz målar du på med pensel och det torkar snabbt.

Det lilla söta hjärtat har jag skapat en mjuk och randig effekt genom att använda PanPastels
i två toner av blått.


Du kan också använda dina dolies som masker och mista över dem. Här har jag använt två
olika doilies och Glimmer Mist. Du kan dessutom spara de mistade doilisen som nu glimmar
fint på något annat projekt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar