10 februari 2012

Lilla Spöket Laban!

Om ni, som jag, är uppvuxna med Lilla Anna och Långa Farbrorn samt Laban & Labolina, blir ni säkert  lite nostalgiska nu...

Jag fick nyligen hem några ursöta papper från Papermaze Nordic att jobba med, och nu är det ju så att jag precis gått Sofies eminenta Artjournaling-kurs här på Inzpira med massor av spännande kunskap om Mixed Media. Den gav mersmak såpass att jag tog en SheArt-kurs för Christy Tomlinson också. Därför bestämde jag att dessa papper skulle göra sig utmärkt på en tavla till en liten smula som jag inte träffat sedan hon låg i sin mammas mage...

"Alla" de blåmönstrade papprena (dvs "himlen") OCH Laban är från Papermaze Nordic, och bäst av allt? Det är bara två papper, fast det ser ut som fler. Baksidorna är nämligen också helt bedårande.

Ovanpå papprena kladdade jag massor med mina nya favoritfärger, Soy Paint, och trixade lite med olika medier. (Jag rekommenderar att ni tar Fiffis kurs för att få exempel på, och hjälp med, en himla massa roliga tekniker att testa!) Sen stämplade jag dit en massa olika strukturer med mina YouDo-stämplar samt en luftballong som jag målade. Efter det gnuggade jag dit några rub-ons i form av fåglar och blommor som jag fyllde i med färg och till sist gjorde jag en sol.
Mitt i alltihop står Laban och ler.

Om ni OCKSÅ gjort tavlor eller något annat roligt, inspirerade av kurserna här på Inzpira, så glöm inte att dela med er och visa oss, så att vi får beundra och skryta lite med våra urduktiga läsare!

6 kommentarer:

  1. supersöt ... och ja mycket nostalgi ♥

    SvaraRadera
  2. Så kult att göra en liten tavla!
    Jättefint arbete med färg och struktur og lager på lager.

    SvaraRadera
  3. Hej, kan ni inte lägga in en sån där "grej" där man lätt kan lägga in en länk direkt i ert inlägg till det man skapat.. Hmm,, förstår ni :)) ??
    Malin

    SvaraRadera
  4. Petra och Bente - stort tack! :D

    Malin - tack för din tanke!! Jag ska kolla med red och se om de är okej med det, så ska vi se vad vi kan göra!! :D

    SvaraRadera
  5. Såå härligt alster. Snyggt med papperscollage till himlen! Snyggt med alla strukturer i motivet!!

    /Jeanette

    SvaraRadera
  6. Det är så kul med mixed media, jag har kladdat lite som jag har lagt ut på min bloggen. Jag gillade laban tavlan, färgen och formen. Härligt!
    Lena

    SvaraRadera